تقویت هوش و حافظه

ارائه راهکارهایی برای تقویت هوش و حافظه

تقویت هوش و حافظه

ارائه راهکارهایی برای تقویت هوش و حافظه

  • ۰
  • ۰

30 روش ارائه شده در این مقاله حاصل جدیدترین تحقیقات موسسات معتبر پزشکی دنیا هستند که ما آن را برای شما گلچین کرده ایم. این روشهای طبیعی از نظر علمی کاملا ثابت شده می باشند.

تÙ?Ù?Û?ت Ù?Ù?Ø´ Ù? حاÙ?ظÙ?

هوش و عوامل موثر بر آن

هوش به دو صورت وجود دارد: هوش کریستالی و هوش سیال. هوش کریستالی توانایی ما در بکارگیری دانش های قبلی است، این نوع هوش با با بزرگ شدن فرد و گذشت زمان رشد میکند؛ اما هوش سیال توانایی مواجهه با مسایل جدید و تجربه نشده است، این نوع هوش در ابتدای بزرگسالی به حداکثر میرسد و بتدریج و باگذشت زمان کاهش میابد. روانشناسان درحال حاضر معتقدند که این نوع هوشمندی را با روشهای تمرکز ذهن، داشتن خلاقیت بیشتر، تمرکز بیشتر و حل سریعتر مطالب میتوان تقویت کرد. میتوانید از مواد مغذی استفاده کنید که موجب تقویت هوش و حافظه تان میشود.

عوامل زیادی وجود دارد که بر حافظه و فعالیت مغز اثر میگذارند. آمار نشان میدهد که با رسیدن به سن 85 سالگی یا بیشتر، ریسک آلزایمر 50 درصد است، پس واضح است که انسان باید روشهایی در پیش گیرد تا رشد سالم مغزی داشته باشد. انتخاب غذای مناسب از مهمترین عواملی ست که برروی عوامل مرتبط با سلامتی، حیات و عملکر مغز تاثیرگذار است.

1-روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از پلی فنل است که یک آنتی اکسیدان قوی محافظ مغز است. دقت کنید که بسیاری از روغن زیتون های موجود در بازار مصنوعی هستند. بهتر است خودتان آن را تهیه کنید یا از مارک های معتبر استفاده نمایید.

2-روغن نارگیل

روغن نارگیل باعث بهبود توانایی نورنهای مغزی برای استفاده از انرژی و همزمان با آن کاهش تولید رادیکالهای آزاد آسیب زا میشود. علاوه بر این روغن نارگیل حاوی چربی های اشباع است که یک ماده ی مغذی ضروری برای بهبود عملکرد غشای سلولی مغز است.

3-سالمون وحشی

یک منبع طبیعی از چربی های اشباع امگا 3 DHA است. DHA نقش مهمی برای حفاظت سلامت سلولهای مغزی دارد. همچنین رشد سلولهای مغزی در مرکز حافظه ی مغز را تحریک میکند.

...

جهت آشنایی با سایر موارد به لینک اصلی زیر رجوع نمایید:

30 تا از بهترین روشهای گیاهی افزایش هوش و حافظه

  • ۹۸/۰۵/۲۰
  • الهام اشرفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی